Ons centrum Uw dossier delen


Wilt u dat andere zorgverleners in geval van nood uw medische gegevens kunnen inzien? Dan moet u daar eerst toestemming voor geven aan uw huisarts én apotheek.

U kunt uw toestemming via internet doorgeven via www.volgjezorg.nl (met uw DigiD). Let op: bij het deel waar gevraagd wordt uw zorgverlener in te voeren, dient u uw gezondheidscentrum in te voeren. Op die manier komen de juiste gegevens naar voren. U kunt ook het formulier invullen dat in de wachtkamer op uw gezondheidscentrum ligt.

Waarom is dit belangrijk?

Het kan belangrijk zijn dat andere zorgverleners uw medische gegevens kunnen zien als u buiten openingstijden van het gezondheidscentrum naar de spoedpost of centrale dienstapotheek gaat. Of als u in een ander deel van het land naar bijvoorbeeld de huisarts, apotheek of het ziekenhuis moet. Zij kunnen dan rekening met uw situatie houden in de behandeling en het voorschrijven van medicijnen. Zo kunnen alle hulpverleners u sneller en beter helpen, ook als u zelf niet in staat bent om melding te maken van mogelijke risico’s.

Alleen met uw toestemming

Zorgverleners buiten SGE kunnen niet zomaar uw medische gegevens inzien. Hiervoor dient u eenmalig toestemming te geven via de website www.volgjezorg.nl, of via de huisarts of de apotheek. De keuze hiervoor is aan u en niemand anders.
 

Meer informatie?

Kijk op www.vzvz.nl voor meer informatie over het delen van uw medische gegevens.

Raakt u wel eens verdwaald in het aantal apps en online diensten wij en andere zorgverleners u aanbieden? Bekijk dan hieronder het overzicht van apps waar SGE mee werkt. Ontdek voor wie de apps gemaakt zijn en wat u ermee kunt doen.

Algemene app

SGE Zorg

Deze app is geschikt voor alle patiënten van SGE. De SGE Zorg app biedt u sneller toegang naar de (online) diensten en het laatste nieuws van SGE. Via de app komt u snel terecht op de pagina die u nodig heeft. De app is te downloaden via de app- en play store.

Huisartsenzorg apps

MedGemak app

Deze app is gekoppeld aan het patiënten portaal MijnGezondheid.net. U kunt deze app beschouwen als een zelfservice voor alle patiënten die bij een huisarts staan ingeschreven. De MedGemak App biedt de mogelijkheid om afspraak te maken, een gezondheidsvraag aan uw huisarts te stellen en om een herhaalrecept aan te vragen. Gaat U niet naar de App maar op uw computer naar MijnGezondheid.net dan zijn daar nog een paar mogelijkheden meer te vinden zoals uw labuitslagen en een deel van uw medisch dossier inzien. De komende tijd zullen de functies in de App worden uitgebreid.

Voordat u met de app kunt starten, moet u de app koppelen aan uw MijnGezondheid.net-account. Dit doet u door eenmalig in te loggen met uw DigiD met sms code of via de DigiD app. Daarna kunt u inloggen met een 5-cijferige pincode.
Op de
website van MGN vindt u extra instructies en uitleg over de MedGemak-app. De app is te downloaden via de app- en play store.

Uw Zorg online

Deze app is speciaal ontwikkeld voor de chronische zorg. Deze app is gekoppeld aan een MGP-account, hier kan uw praktijkondersteuner u voor uitnodigen. Hiermee kunt u eenvoudig uw meetwaarden als bloeddruk, glucose, gewicht en hartslag invoeren en inzien en kunt u uw lab uitslagen inzien. Ook kunt u een consult voorbereidende vragenlijst invullen voorafgaand aan uw afspraak of digitale contactmoment met uw praktijkondersteuner.

Middels uw schermtoegangscode die u zelf instelt krijgt u direct toegang tot uw gegevens. De app is te downloaden via de app- en play store.

Fysiotherapie apps

MijnZorgApp

Bent u onder behandeling bij de fysiotherapeut, dan heeft u toegang tot de   MijnZorgApp. Hierin ziet u de afspraken die u heeft met de fysiotherapeut en krijgt u herinneringen van uw afspraak opgestuurd. Daarnaast kunt u via deze app ook oefeningen thuis doen. De fysiotherapeut zet in de app oefeningen voor u klaar. Deze oefeningen worden mooi gepresenteerd en in de vorm van een filmpje getoond. U kunt zelf voor het doen van oefeningen reminders instellen, waardoor het voor u nog makkelijker wordt uw oefeningen te doen.

Toegang tot een account van deze app wordt verleent door uw fysiotherapeut. Als u een afspraak heeft in de agenda van de fysiotherapeut en deze beschikt over uw mobiel nummer en mailadres dan krijgt u automatisch een uitnodiging om de App te downloaden. De app is ook te downloaden via de app- en play store.

Psychologische zorg apps

MijnZorgApp

Bent u onder behandeling bij een psycholoog, dan heeft u toegang tot de MijnZorgApp. De SGE psycholoog maakt net als de fysiotherapeut gebruik van MijnZorgApp, zodat u nooit meer een afspraak vergeet.

Toegang tot een account van deze app wordt verleent door uw psycholoog. Als u een afspraak heeft in de agenda van de psycholoog en deze beschikt over uw mobiel nummer en mailadres dan krijgt u automatisch een uitnodiging om de App te downloaden. De app is ook te downloaden via de app- en play store.

Minddistrict

Deze app is ontwikkeld voor de geestelijke gezondheidszorg (GGZ). Bij de behandeling van psychische klachten kunnen patiënten ondersteund worden middels de app: Minddistrict, een online platform voor mensen met psychische klachten. Vanuit huis kunt u via Minddistrict online informatie nalezen over uw klachten, een dagboek bijhouden, oefeningen uitvoeren en online gesprekken met u behandelaar voeren. U krijgt informatie en adviezen waarmee u aan de slag kunt. Uw psycholoog kan uw reacties inzien en indien nodig reageren, waardoor u ook op afstand begeleid wordt.

Toegang tot een account van deze app wordt verleent door uw praktijkondersteuner GGZ. De app is te downloaden via de app- en play store.

Apotheek apps

Kijksluiter

Naast het online aanvragen van uw (herhaal)recepten biedt de SGE Apotheek en SGE Medipunt u ook de service Kijksluiter aan. Via Kijksluiter krijgt u uitleg over uw medicijnen via een animatiefilm, in aanvulling op de informatie die u in de apotheek heeft gekregen. Zo kunt u thuis in alle rust de uitleg over uw medicijn bekijken.

Van uw apotheker ontvangt u een code bij uw medicijn, zodat u kunt inloggen bij Kijksluiter. De app is te downloaden via de app- en play store.

Apps ter aanbeveling

Moet ik naar de dokter

Hardnekkige huiduitslag of een kind met koorts? Iedereen twijfelt wel eens of een bezoek aan de huisarts nodig is. Vaak neemt men dan het zekere voor het onzekere en belt of gaat toch. Met de app 'Moet ik naar de dokter?' kunt u zelf beoordelen óf en zo ja, wanneer het nodig is om een huisarts te raadplegen.

De app is voor iedereen beschikbaar en te downloaden via de app- en play store.

GGD-Appstore

Het doel van de GGD AppStore is het bieden van een begrijpelijk en transparant overzicht van relevante en betrouwbare gezondheidsapps en websites aanbevolen door deskundige GGD professionals. Het platform raad u apps aan.

Een geschikt platform SGE voor iedereen. Bekijk hier de website: https://www.ggdappstore.nl/Appstore/Homepage

Uitgelicht
Tijdelijke patiëntenstop
Tijdelijke patiëntenstop
Geplaatst: 12 november 2019

Op dit moment kunt u zich tijdelijk niet inschrijven bij een huisarts van SGE Meerhoven. Ons gezondheidscentrum heeft tijdelijk een patiëntenstop, om onze kwaliteit van zorg te kunnen bewaken en waarborgen.

Borstkankeronderzoek
Borstkankeronderzoek
Geplaatst: 4 november 2019

Komende maanden staat de bus van Bevolkingsonderzoek Zuid aan het Larixplein te Eindhoven t.b.v. borstkankeronderzoek.

Verandering online maken van een afspraak
Verandering online maken van een afspraak
Geplaatst: 31 oktober 2019

Eind oktober heeft u een brief ontvangen rondom de veranderingen in het online maken van een afspraak bij SGE Meerhoven. Een aantal patiënten heeft de moeite genomen om ons te laten weten, dat de tekst in de brief onduidelijk was, waarvoor onze oprechte dank. We willen graag met dit nieuwsbericht e.e.a. nader toelichten. De verandering betreft alléén het online maken van een afspraak. Indien u geen smart telefoon en/of computer heeft, kunt u ook via de telefoon een afspraak maken, hieraan verandert niets. SGE Meerhoven wil met de brief en de informatie bijeenkomst de digitale mogelijkheden voor het maken van een afspraak onder de aandacht brengen. End October you have received a letter about the changes in making an appointment online at SGE Meerhoven. Some patients have taken the trouble to let us know that the text of the letter was unclear, for which we genuinely thank them. With this news item, we would like to clarify all this. The change only relates to making an appointment online. If you do not have a smart phone and/or computer, you can also make an appointment by phone, this will remain the same. With the letter and information evening, SGE Meerhoven wants to draw attention to the digital possibilities of making an appointment.